Top 5 Causes of Passive Cervical Flexion

5 principais causas de Flexão Cervical passiva

Mark Troxel

Abstract

Cervical flexion is a common abnormal body posture that can be either active or passive.
Patients with active cervical flexion hold their head down and are reluctant to lift it, often as the
result of neck pain. Patients with passive cervical flexion are unable to fully lift or hold up their head
because of muscular weakness. Passive cervical flexion is more common in cats, as cats lack a nuchal ligament (ie, a ligament that helps sustain the weight of a dog’s head and keep it elevated).
Following are 5 of the most common causes of passive cervical flexion in cats and dogs (for additional differential
diagnoses in cats, see Additional Differential Diagnoses for Passive Cervical Flexion in Cats, next page)

Resumo

A flexão cervical é um corpo anormal comum postura que pode ser ativa ou passiva. Pacientes com flexão cervical ativa seguram seus cabeça para baixo e relutam em levantá-lo, muitas vezes como o resultado de dor no pescoço. Pacientes com cervical passiva flexão são incapazes de levantar totalmente ou segurar sua cabeça por causa da fraqueza muscular. Cervical passiva a flexão é mais comum em gatos, pois eles não têm um ligamento nucal (ou seja, um ligamento que ajuda a sustentar o peso da cabeça de um cão e mantê-lo elevado). A seguir estão 5 das causas mais comuns de passivo flexão cervical em gatos e cães (para diferencial adicional diagnósticos em gatos, consulte Diagnósticos diferenciais adicionais para Flexão cervical passiva em gatos, próxima página)